پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

طراحی سایت چیست ؟

۹۳ بازديد
طراحی سایت


وب سایت به مجموعه ای از صفحات متصل به هم که متعلق به یک مکان خاص است، اطلاق می شود. وب سایت به منظورهای مختلفی طراحی و اجرا می شوند مانند : معرفی محصولات و خدمات، فروشگاه های اینترنتی، وب سایت های خبری و پورتال های سازمانی و غیره. وب سایت ها برای راه اندازی نیازمند طراحی و پیاده سازی هستند و این طراحی ها بر اساس تغییرات تکنولوژی و فناوری ها، روز بروز پیچیده تر و دارای امکانات جدیدتر می شوند. به عنوان مثال تا چند سال قبل طراحی وب سایت برای انطباق با گوشی های هوشمند کار بی معنی ای بود، ولی امروزه طراحی طراحی سایت غیر رسپانسیو ( بدون سازگاری با گوش های هوشمند ) عملا قابل پذیرش نیست

ادامه مطلب
۰ ۰

overflow

overflow چیست؟

overflow یا سرریز زمانی اتفاق می افتد که یک نوار پیمایش افقی به طور ناخواسته در صفحه وب ظاهر شود و کاربر برای مشاهده ادامه محتوا مجبور به پیمایش افقی صفحه شود. عوامل مختلفی می توانند باعث ایجاد مشکل سرریز شوند.

چگونه می توان overflow را تشخیص داد؟

قسمت مهم حل مشکل این است که بتوانیم آن را تشخیص دهیم. یعنی اگر بدانیم چه زمانی و کجا اتفاق می افتد، می توانیم در آن قسمت از صفحه قرار بگیریم. روش های مختلفی برای تشخیص سرریز وجود دارد، مانند: پیمایش دستی صفحه به چپ یا راست یا استفاده از جاوا اسکریپت (JavaScript) و ….

بیایید راه های تشخیص overflow را بررسی کنیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.